.ThingsInLife.

29 September 2009

seminggu behari raya.

hmm.
ari neh bru aku dew m0od na update bl0g neh.
lately, bz cket n byk mende aku kne setle.
bkn ta dew mase na update, tp l0m ade m0od, walaup0n idea da adew.
huu.

Hari Raya Petama.




ape yg besh ea?
aku rse ta de pew k0wt yg besh.
aku bgn pg, mandi sunat hari raya, pastu pakai baju ry, n kms2 uma cket2.
taun neh aku ta ik0t ma aku p mayang ry, sbb kna tggu 0rg dtg uma.
hee. (cm alasan jewp bunyi nyew. haha.)
pas2 ma blek, bemaap-maapan.
tp ry taun neh ta tgkp gmbr fmly.
c0z akak aku yg sul0ng balek uma mertua die.
da kurang s0wg.
2 la buat ag b0wsan pg ry taun neh.
pas2, lepak jew la uma smpai tghari.
da tghari akak aku yg num 2 lak p kje.
da kurang lg s0wg.
betambah la bowsan.
pas2 dew la bape 0rg kanak2 dtg uma aku na beraya.
lebih nye na uwet aye.
da phm sgt la.
pas2 da b0wsan sgt, aku ajak ma aku p beraya uma jiran2 aku.
ade la dpt 3-4 buah uma.
pas2 da adeq aku na lek.
mmg ta ley bwk bejalan adeq aku 2.
pas2 balek la.
sampai jew uma.
lepak r.
ingt kn nk td0, skli de la kanak2 dtg mengunjung lg.
sampai la kemalam ta sudah2 0rg dtg uma.
alhmadullilah, na gk 0rg dtg uma aku.
hee.

tamat suda hari petama.

Hari Raya Kedua.




hari kedua neh.
ape aku buat ea?
bgn pg2, kms2 uma.
tggu org dtg sambil n0nt0n tv.
ptg plak, blew akak aku sume da ade uma, bru la kitrg g balek kg.
kitrg balek kg kt sbk bernam.
jln mse tuh, ta bape jem la.
kire suam2 kuku.
mse neh bru la ry cket beraya.
g jln2 uma sedara mara.
sampai la kemalam.
pas2 balek uma.
da sampai uma, ta de uat pe.
ttbe mem lame aku dtg uma.
kul 11 lebey 2.
da r letey.
aku sembang2 ngn depa, cm da penin2 jewp.
pas2 depa cm tgk aku letey jewp.
depa pon cha0 la.
lam kul 12 lebey gk la.
haha.
tenks r k0rg, na gk dtg uma aku.
pas2 aku p0n naek td0.

tamat suda hari kedua.

Hari Raya Ketiga.




ni hari yg agk membengangkan aku.
bgn pg jewp, mak aku ajak p uma makcik sedara aku.
dew 0pen h0use.
aku ingt na p beraya ngn c paksu alya.
p uma mak die.
da mak aku ajak lak.
cmne 2?
klaw k0rg ik0t sape?
aku, harus la ik0t fmly aku.
ta dpt la beraya ngn kekasih ati.
abes, na uat cane?
frust la gk an.
tp fmly more imp0rtant aite?
pas2 da abes p 0pen h0use 2, kitrg p0n lek.
yg mak aku n adeq2 aku p uma mem die.
aku n akak aku lek uma r.
melepak kn diri.
tp kne besiap2 gk.
sbb mlm mem akak aku na dtg.
pas2, aku p0n ajak la skli c paksu alya neh dtg uma aku.
da alang2 mak aku msk.
die da kte 0k bagai.
da janji da.
ttbe ble da na mlm 2 jewp.
aku dpt cal.
tgk nme paksu alya.
die ckp pe k0wg taw?
"rse cm xsempat la na dtg uma syg, abg tesekat kt jem neh. dr sitiawan. sowi ye syg."
mse 2, aku da hangin 1 bdn.
mula2 da beria2 na dtg.
skli ta jd.
mmg pns ati aku mse 2.
da la gtaw last minit.
ma aku da msk lak 2.
mne aku ta ngam0k.
pas2 aku kontack2 la mem2 aku yg laen.
skli dew la mem2 aku, ramai gk la.
jd dtg uma aku.
nasib la, law ta, sape na abes kn mknn?
tenks r k0wg dtg uma aku abes kn mknn.
hahaha.
tp apep0n, behari2 gk aku majuk ngn c paksu alya neh.
bemeset2 die bg na pujuk aku.
1 p0n aku ta bls.
geram d0e.
hee.

tamat suda hari ketiga.

Hari Raya Keempat.






hari neh, aku da stat kje.
aku ta amek cti taun neh.
cti aku da byk abes utk kenduri kawen akak aku ari 2.
so tggl bape ari jewp utk digunakan mse Final nti.
jd aku x cti la.
0rg maseh beraya, aku da kt 0pis.
tp stil m0od ry ag mse neh.
ptg 2 aku amek pm 0p.
seb dpt.
c0z da janji ngn mem2 na p beraye same2.
bejanji 6 0rg, skli tggl 4 jewp.
1 da alek ke tempat asal, 1 ag p beraya ngn fmly.
huu.
tp apep0n mmg hapening la tyme neh.
hee.
kitrg beraya smpai mlm.
mula2, p umah bella.
pas2 uma erna.
pas2 uma haida.
pas2 uma aku.
pas2 uma bella balek.(kelakar)
pas2 last skli uma dayah.
mmg besh la.
even mse neh aku ngh begad0 ngn paksu alya.
huu.
pas2 balek uma, td0.
esk kne kje ag.

tamat suda hari keempat.

Hari Raya Kelima.

hari neh, aku tade uat pe.
g kje, lek kje.
as usual.
dan tiada gambar yg ditangkap pd hari ini.
hee.

tamat suda hari kelima.

Hari Raya Keenam.



enam hari da beraya kn.
jap jewp.
mse hari neh aku kje jewp.
yg besh nyew.
aku p 0pen h0use uma aku sendiri.
ahahah.
mak aku ajak staf die dtg uma tghari 2.
aku p0n t0mpang sekaki beraya kt uma sendiri.
lawak jewp.
tp ta kesah la.
aku hapie jewp.
haha.
pas2 balek kje lek.
laen2, ta de yg besh da k0wt.
huu.

tamat suda hari keenam.

Hari Raya Ketujuh.




mse hari neh, aku da bebaek ngn c paksu alya tuh.
stlh behari2 aku mengabaikan die.
hee.
pas2 die na tebus kesalahan die, die ajak aku beraya ngn die.
p uma mem2 aku.
tp ta dew p uma sesape p0n.
p uma cat jewp.
mem aku lg s0wg tuh, lmbt sgt lek kje.
s0, da mls na tggu, kitrg balek la lepak2 ti.
pusing2 naek kete.
sembang2 psl nape aku mrh die ari 2.
tuh jewp la.
ta de menarik p0n.
ttbe ma aku cal.
s0h lek, mlm na p uma sedara aku.
haha.
aku p0n lek la.
pas2 akak aku da balek kje, kitrg p la uma sedara aku.
2 jewp la.

tamat suda hari ketujuh.

Hari Raya Kelapan.





hari neh hujung minggu.
ape yg besh?
aku p 0pen h0use uma rakan sepejabat aku.
besh wo0.
mkn dibwh p0hon yg rendang.
laen dr yg laen.
malang nyew, aku lupe na tgkp gmbr.
yg ade gmbr sblm nk grk ke umah beliau shj.
hee.

tamat suda hari kelapan.

bereerti, tamat la seminggu behari raya aku.
hee.
terimas krn membace !

SELAMAT HARI RAYA.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...