.ThingsInLife.

05 August 2009

hapiness VS sadness.-1.8.09-


fuh, agak lame gak r aku ta 0n tenet.
even kt 0fis 0 umah.
neh bawu na 0n lek.
sbb2 nyew, dirahsiakan.
ala, sure kowg p0n ta nak taw kn, kn?
hee.

last week aku p genting ngn besties akuw.
di0rg mmg hapenin la.
ngn tempat yg mmg da tentu2 r hapenin an?
mmg release glew akuw p sne.
walaup0n sblm 2 mcm2 hal gak la yg menghalang kitrg utk g sne.
ngn pakcik keba i uat2 majuk.
ngn bell kon0n2 nyew na uat seprise jap na g, jap ta nak.
menyebabkan akuw wase mls na g aw.

pd asal nyew akuw mmg da mls jewp na g.
da na cancel da mse ari jumat 2.
skli bell kte dtg jewp kl dlu.
pas2 akuw p0n uat la kptsn yg baek lam keadaan sesak hati, akuw g gk la ngn nasha ptg 2.
siap gad0 tewuk lg ngn pakcik keba i tuh.
tp 2 ta menghalang akuw utk jumpe kwn2 akuw kn.
wee.

sesampai jewp kt kl.
aku ngn nasha disambut 0leh bell n erni yg da tggu kitrg kt pudu.
sementara tggu s0me1's bell u-turn kete, kitrg lpk r kt kaki jalan kt pudu 2.
gelak2 cm dunia neh kitwg yg punye.
glew kaw, bpe bln ta jmp.
windu si0t.
pas2 kitwg p mkn.
tah mana tah bell bw kitwg, ik0t jewp la.
ta kesah la, janji dpt melantak.
da lapa ta hengat da mase 2.
da abes mkn, pusing2 jln TAR, tgk nyah2 mencari sesuap nasi, pas2 blek.

esk nyew kitrg bgn pg ta pg la.
na p genting.
yg kelakar nyew, janji na g lam kul 9-10, skli kul 11 gk g.
janji melayu.
haha.
ta kesah la.
panjang ag kesah sblm naek bas pekeliling p genting neh.
tp aku pendekkan jew la ea.

sesampai kitwg kt genting, aku cm na muntah.
glew naek bus d0k blkg skli.
bus 2 gerak aku rse naek basikal lg laju kowt.
mane aku ta penin.
aku p0n bli la buah mangga kt kdai yg dew kt c2.

pas2 da rht2 jap, kitwg p0n msuk la dlm.
beli tiket sume.
ramai glew pak arab kt sne.
tp aku tgk, mak2 arab nyew cun2 r.
jeles taw.

tp ta pe la, aku sentiasa besyukur ngn ape yg aku adew.
ta perlu mnta lebih 0 kurang kn, t0l ta?

sambung lek.
pas2 kitrg p0n mula la naek pemaenan yg dew.
ttbe bell bw kitwg kt sh0tspace.
ad0i, aku tgk owg naek, tggi glew.
aku neh da r gayat.
bell paksa2 aku, erni, nasha naek mende 2.
sume ckp ta nak bell, ta nak bell.
tp bell tarik gk s0h beratur.
blew sampai turn kitwg, aku duduk jewp atas kusi 2.
aku cm na tuwun lek.
tp da telambat..aku da gerak naek ke atas.
aku ckp kt bell, 'bell, aku na tuwun. aku na nangis neh.'
seyes k0wg aku nanges mse 2.
blew da smpai atas, aku tataw pew aku rse.
aku ngucap byk2.
aku n bell selawat2 byk2 k0wg taw.
pas2 blew dye lepas kitwg jat0h ke bwh, aku cm da pengsan.
aku ingt aku da ta dew jewp kt dunia neh.
hee.
pas2 bell tegur aku.
yuni, yuni.
baru aku sdr, aku dew g upe nyew.
bell ckp, 'jerit y0n'.
aku mmg jerit.
tp suara aku cm ta kua.
cm kelakar p0n dew.
da na turun bru aku jerit cm owg glew.
bell gelak jewp tgk aku.
mmg kelakar.
tuwun2 jewp bell cte kt erni n nasha.
puas la kitwg gelak pas tuwun sh0tspace 2.
seyes pasni aku ta maw naek ag.
huh.

pas2 ttbe jewp ujan.
da ujan p r mkn na pns kn bdn kn.
lme r kitwg lpk mkn.
sembang sal mcm2.
sume hal kitrg cte.
cinta, mrh, grm, sedey, anaiya, suke.
sume la.
al-maklum la, bkn sng na jmp kumpul reramai yew ta.

da lpk lme mse mkn 2, kitrg p0n grk r cri pemaenan.
tp sbb ujan sume pemaenan ttp jap.
s0 kitwg p0n cri r pemaenan kanak-kanak sementara tggu sume pemaenan bkk lek.
then, kitwg p0n bemaen la kt genting 2 sampai mlm.

mcm2 la kitwg uat ari 2.
tp aku ta larat na taip sume nyew.
kowg lak b0san kang na bce.
s0 mane aku wase besh, aku cite r kt cni.
cukup setakat neh dlu yg hapie.

yg sedey nyew.
ptt ke aku cte?
hmm.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...