.ThingsInLife.

17 August 2009

ramadhan.


Bulan Ramadhan adalah bulan suci dimana seluruh umat islam yang sudah baligh diwajibkan berpuasa selama sebulan penuh, sebelum akhirnya menuju hari yang fitrah yaitu hari kemenangan.

Tak terasa waktu bergulir begitu cepat baru kemarin rasanya kita melaluinya sekarang sudah tiba di depan mata, Marhaban Ya Ramadhan...selamat datang bulan Ramadhan... semoga ditahun ini kita bisa menjalaninya dengan lebih baik dari tahun-tahun kemarin ..Amin.

Dengan puasa diharapkan kita bisa melatih diri untuk mengendalikan hawa nafsu yang selalu condong untuk melakukan hal2 yang ku
rang terpuji. Dengan puasa juga kita dilatih untuk merenungi makna kehidupan untuk peduli terhadap sesama dan menolong orang yang kurang mampu. selamat menjalani ibadah puasa.

hasil nukilan cil0k punya.
de edyt2 ciket r.
hee.




neh baru r ucapan iklas dari aku t0k k0wg.
selamat bepuasa.
nam0 tggl2 p0sa k.
law pmpn ta pew, kn..kn?

utk e2, aku na mntk maap la law dew uat slh dan slp kt sesapew yg aku knl n knl aku.
yg ta knl p0n sme r gk.
hee.

m0ga2 kite mendapat keberkatan dr Nya di bln ramadhan neh kn.
amin.

lg 1, jgn jd cm dlm gmbr kt atas neh.
2 sume nafsu jewp.
ta bgs tuh.
bia la bepada kay ! (pesanan utk mak aku gk)
tp law dpt mkn cmni ari2, besh gk.
mst berisi bdn aku kn.
wee.

ckp sal bdn berisi neh.
ad0yai, blew p0sa neh turun lek bewat bdn aku yg bru jewp na mencecah 45kg.
ssh pyh gk aku na naek kn bewat bdn aku neh ha.
ta pe, t ry aku na mkn bebanyak.
kasi bdn aku naek.
ada 0kie ta kengkawan?
hee.

ape p0n.
aku ucapkan samat bep0ca kt k0wg cume.
hee.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...